Cum te lansezi?
1. Studiul de piata
Daca vrei sa intri in randul cantaretilor romani trebuie sa stii, in primul rand, cu ce trupe si tipuri de fani vei avea de-a face. Studiaza impactul stilului tau muzical asupra pietei. Studiaza concurenta. Invata din greselile sau succesele lor, nu incerca sa compui o muzica intr-un stil care nu-ti place si, cel mai important, fii original!
Observatie: Am sarit peste primul pas care ar fi trebuit sa fie "Ai talent?" deoarece experienta ne-a aratat ca neindeplinirea acestuia nu i-a oprit pe altii sa se afirme.
2. Instrumentele
Acest pas este destul de costisitor pentru cei care vor sa faca o treaba buna cu instrumente de calitate (mixer pe min 4 canale, keyboard, chitari si alte instrumente "reale"). Alternativa este atotprezentul computer care, cu ajutorul unui soft specializat poate sa va asiste in compunerea muzicii. Aici costurile sunt mai mici dar si paleta de genuri muzicale ce pot fi adoptate este oarecum restransa.
3. Demo-ul
Odata trupa formata, stilul muzical stabilit, echiparea facuta, ramane sa aratati ce puteti. Faceti o piesa (sau mai multe), pe care o inregistrati cu mijloacele avute la dispozitie in studioul improvizat si, cu caseta sau CD-ul in mana, incepeti sa bateti pe la usile caselor de discuri. Selectia se face pe criterii de originalitate, talent si sound, iar unde este cazul conteaza si mesajul (deci versurile). Trebuie sa va ganditi ca respectiva casa de discuri are sute de demo-uri de studiat si, pentru a imresiona trebuie sa fiti diferiti. In sensul bun al cuvantului, desi experienta arata ca acest lucru nu e absolut obligatoriu. La modul ideal, piesa voastra va fi inclusa pe o compilatie, alaturi de nume celebre, ceea ce va va ajuta in afirmare.
4. Contractul
Daca ai fost acceptat de casa de discuri, de obicei urmeaza un contract (de productie, impresariere, editare, publicitate, etc.). Contractul trebuie sa contina mai multe capitole si articole care reglementeaza intelegerea dintre parti. Acestea sunt: partile contractante, obiectul contractului, obligatiile partilor, termene si litigii. Contractul trebuie citit cu atentie si inteles iar semnarea acestuia se va face dupa ce ambele parti sunt edificate asupra drepturilor si obligatiilor lor, astfel evitandu-se ulterioare conflicte.
5. Managerul
Acesta se ocupa de relatiile trupei cu producatorii, editorii, mass-media, si, nu in ultimul rand de interesele financiare ale trupei. Trebuie sa fie o persoana care se invarte prin lumea mondena, are relatii si cunostinte in domeniu si, nu in ultimul rand experienta in manageriat.
6. Intra in studio
Pentru a inregistra piesele intr-un mod profesionist va trebui sa intri in studio unde vei cunoaste o serie de specialisti care te ajuta sa lucrezi si prelucrezi fiecare amanunt al piesei pana iese super! La noi se pare ca exista profesionisti in materie pentru ca intrarea in studio chiar a facut minuni pentru unii artisti romani. Acesti specialisti sunt inginerii de sunet, instrumentistii, producatorul executiv s.a.
7. Reteaua de distributie
CD-urile ce contin albumul trupei vor fi difuzate printr-o retea de distributie. De aceasta treaba se ocupa editorul si astfel magazinele specializate vor avea la vanzare noul album al trupei "x".
8. Lansarea si promovarea
De la aparitia in magazin a albumului pana la vanzarea acestuia este o cale lunga. Aici intervine mediatizarea formatiei. De obicei promovarea o face casa de discuri. Look, sedinte foto, coregrafie,videoclip - toate sunt asigurate, conform contractului, de majoritatea producatorilor. De aici pana la adevaratul succes este doar rolul calitatii muzicii (melodie si mesaj) si imaginii tale (look, atitudine in raport cu presa, fanii). Imaginatie, talent, sinceritate, modestie, bun simt si dragoste fata de meseria aleasa sunt ingredientele principale ale succesului de durata.
sursa: muzicabuna.ro