Grecii-n iarba
Kreon & Lemos au pus anul trecut, fara sa vrea, bazele unei scene electronice grecesti - din pacate, marea majoritate a elenilor sunt interesati doar de folkul autohton s’agapo. Mai exact, au adunat un roster de talente grecesti care n-aveau unde sa se exprime si au fondat labelul Orpheas, ce produce sub obladuirea zeitei cu acelasi nume - inspiratia mitologica pentru literatura, muzica si teatru.
Motivul real pentru care Kreon & Lemos au pus bazele labelului a fost insa total altul, dar cu nimic diferit fata de motivul din care majoritatea artistilor ajung sa aiba propria casa de discuri: sa scoata ce muzica vor, cand vor. La o casa normala de discuri poti astepta si un an sa-ti vina radul sa scoti un EP, caci mai sunt 20 de colegi inaintea ta. In plus, daca soundul nu e pe trend, astfel incat sa creasca siguranta vanzarilor, s-ar putea sa fii refuzat sau sa fii rugat sa-ti cosmetizezi piesa, dupa sfaturile lor. Asa ca, cel mai viabil este sa-ti faci label. “Desi nu este cel mai bun moment pentru viniluri, nu o facem pentru bani”, spune Kreon. Poate nu stie, ca anul in care ei au lansat Orpheas Records este si anul in care vanzarile de viniluri au crescut cu 35% fata de 2008. 2009 a devenit astfel cel mai bun an al vanzarilor de discuri, din 1991 incoace. Bun an sa lansezi label!
Ambii producatori vin din Atena, dar influentele lor sunt foarte diferite. Lemos are sapte ani de pian, a cantat la chitara intr-o trupa de punk, a ascultat atat de mult jazz si funk incat a ajuns sa ia lectii de clarinet si de saxofon. Kreon s-a hranit din colectia de viniluri a tatalui sau, ce dospea de placi jazz, classic rock, pop, soul, disco si… country. Pasiunea a facut-o insa pentru Chicago house. N-a studiat niciun instrument, dar a fost inginer de sunet. Asa a descoperit productia si a trecut, rand pe rand, si prin house, si prin minimal, si prin electro.