Audienţe radio - primăvara 2008
5 iunie 2008
Rezultatele Studiului de Audienţă Radio
Valul de primăvară 2008
in perioada 14 ianuarie ? 20 aprilie 2008 a fost realizat valul de primăvară al Studiului de Audienţă Radio de către IMAS . Marketing şi Sondaje SA şi Mercury Research SRL.
in cadrul cercetării s-a măsurat audienţa posturilor de radio la nivel naţional, urban, şi in oraşul Bucureşti.
Universul
Universul Studiului de Audienţă Radio este format din persoanele ?n v?rstă de 11 ani şi peste, rezidente ?n locuinţe neinstituţionalizate din toate localităţile urbane şi rurale. Conform datelor
statistice ale INSEE disponibile la data de 01.01.2008, mărimea acestei populaţii este de 19.154.809
persoane.
Eşantionul
Studiul de Audienţă Radio s-a realizat pe baza unui eşantion de tip probabilist, stratificat, cu extracţie multistadială.
?n eşantion au fost incluse toate localităţile urbane de peste 30.000 de locuitori (72 oraşe), iar pentru stratul de localităţi urbane cu mai puţin de 30.000 de locuitori au fost selectate aleator 66 de oraşe cu un volum mediu de 20 inteviuri pe fiecare oraş selectat.
Pentru stratul de localităţi rurale au fost selectate aleator 100 comune, cu un volum mediu de 20 interviuri pe fiecare comună. ?n fiecare comună au fost vizitate două sate, ?n care au fost efectuate ?n medie c?te 10 interviuri.
Localităţile selectate ?n eşantionul pentru realizarea SAR au o distribuţie geografică
echilibrată la nivel naţional.
Selectarea persoanelor de intervievat la nivelul fiecărei localităţi a fost realizată pe baza cadrului de eşantionare oferit de bazele de date ale Institutului Naţional pentru Evidenţa Persoanelor pentru populaţia ?n v?rstă de 11 ani şi peste, aplic?nd o procedură de selecţie aleatoare.
Metoda de măsurare a audienţei
Măsurarea audienţei posturilor de radio ?n cadrul SAR s-a realizat pe baza metodei
rememorării audienţei din ziua precedentă (Day After Recall), la care apelează cele mai multe din sistemele de măsurare existente pe plan internaţional, metodologie recomandată de EBU (European
Boadcasting Union) şi ESOMAR.
?n vederea ?nregistrării c?t mai corecte a secvenţelor de ascultare a posturilor de radio ?n ziua precedentă, respondenţii au fost asistaţi cu lista posturilor de radio şi prin reconstituirea principalelor
activităţi desfăşurate de ei ?n cursul zilei anterioare interviului, ?n raport cu care au fost ?nregistrate intervalele de ascultare.
Procesul de culegere a datelor ?n teren
Culegerea datelor din teren pentru SAR a fost realizată de două institute de cercetare
(eşantioane egale), prin interviuri faţă ?n faţă, realizate la domiciliul respondenţilor, pe baza procedurii creion-h?rtie (chestionar tipărit).
Durata perioadei de intervievare: 14 săptăm?ni de intervievare continuă.
Culegerea datelor din teren s-a realizat după o planificare echilibrată a interviurilor pe
localitate, zi a săptăm?nii, de-a lungul celor 14 săptăm?ni de intervievare continuă.
Durata medie a interviului: 22 minute.
Rezultatele Studiului de Audienţă Radio ?n Bucureşti:
Audienţa medie zilnică Daily Reach (000) Daily Reach (%) Market Share (%)
TOTAL 1151.8 65.0 100
Radio 21 485.0 27.4 27.4
Radio Antena Satelor 57.7 3.3 3.9
Radio BBC 15.6 0.9 0.6
Radio City FM 8.8 0.5 0.7
Radio Europa FM 136.4 7.7 8.4
RFI 7.0 0.4 0.2
Radio Guerrilla 55.6 3.1 2.5
Radio InfoPro 15.0 0.8 0.9
Radio Itsy Bitsy 12.0 0.7 0.5
Radio Kiss FM 217.4 12.3 9.2
Radio Magic FM 45.7 2.6 2.5
Radio Naţional FM 8.8 0.5 0.4
Radio News 2.5 0.1 0.0
Radio One 18.3 1.0 1.0
Radio Pro Dance 2.2 0.1 0.1
Radio Pro FM 129.1 7.3 6.0
Radio Rom?nia Actualităţi 254.5 14.4 19.2
Radio Rom?nia Cultural 15.5 0.9 1.2
Radio Rom?nia Regional 21.9 1.2 1.4
Radio Romantic 110.8 6.3 7.1
Radio Smart FM 8.8 0.5 0.4
Radio Sport Total 5.0 0.3 0.4
Radio Student 0.8 0.0 0.0
Radio Total FM 16.0 0.9 0.7
Radio Vibe (fost Deea) 38.0 2.1 2.2
Alt post 46.6 2.6 3.2
Rezultatele Studiului de Audienţă Radio la nivel urban:
Audienţa medie zilnică Daily Reach (000) Daily Reach (%) Market Share (%)
TOTAL 6664 62.3 100
Radio 21 1485.8 13.9 14.3
Radio Antena Satelor 312.8 2.9 3.9
Radio BBC 296.5 2.8 0.7
Radio Europa FM 1429.1 13.4 15.5
Radio InfoPro 222.4 2.1 2.3
Radio Kiss FM 1466.8 13.7 12.9
Radio Magic FM 132.1 1.2 1.4
Radio Naţional FM 91.4 0.9 0.7
Radio Pro FM 724.0 6.8 6.6
Radio Rom?nia Actualităţi 1316.0 12.3 14.1
Radio Rom?nia Cultural 76.1 0.7 0.6
Radio Rom?nia Regional 887.9 8.3 8.5
Radio Romantic FM 249.5 2.3 2.6
Alt post 1553.1 14.5 16.0
sursa: Asociatia pentru Radio Audienta
comments powered by Disqus