GLORIFYING THE BODY
“Expusă în public sau apreciată în particular, în cea mai mare parte a istoriei sale, fotografia a expimat vizual, printr-o interpretare realistă, idealurile şi valorile umane. Fotografia de artă este cunoscută încă din sec. XIX, părintele acesteia, fotograful şi pictorul O.G. Rejlander, încercând încă din acea vreme să lărgească spaţiul expresivităţii artistice a tehnicii fotografice.
Subiectul nudului nu a încetat să apară, imediat după ce fotografia a luat o formă artistică, devenind în timp, o sursă de inspiraţie, tot mai larg răspândită, în rândul fotografilor. Nudul, în toate epocile, începând cu Renaşterea şi până în zilele noastre, în secolul XXI, a dat întotdeauna naştere unui puritanism excesiv, fiind legat de imaginarul erotic şi senzual. În fotografie, deseori controversat şi situat la graniţa dintre moralitate şi vulgaritate, nudul reprezintă o formă de exprimare a artistului, care încearcă să transmită privitorului, povestea din spatele unui trup dezgolit. Imaginea, din spatele liniilor vizibile, inspiră emoţie, senzualitate ori orice alt sentiment bazic firesc, rolul fotografului fiind acela de a surprinde, într-un mod şi timp oportun, întreaga scenă.
Expoziţia Glorifying The Body, semnată Dragoş Cristescu, cuprinde o serie de fotografii nud, imaginile selectate fiind o parte a unui proiect conceptual în care viziunea artistului se leagă de sculptura şi mişcarea trupului, lumina fiind elementul esenţial în crearea idealizării nudităţii. Artistul deţine controlul asupra riscului provocat de fotografia nudului, riscul de a limita atributul erotic în favoarea celui artistic, autorul făcând uz de geometrizarea poziţiei trupului, echilibrând întreaga compoziţie. Pentru a crea o imagine – elogiu a nudului este esenţială expresivitatea modelului, armonizarea acestuia cu cadrul respectiv, fotograful reuşind să păstreze un aer de naturaleţe, cu ajutorul luminii.
Expoziţia cuprinde fotografii nud, fotografii de bijuterie, compoziţii mixte de bijuterie-nud, tocmai pentru a evidenţia mesajul expunerii lor, acela de a omagia trupul, ca ideal feminin. Artistul pune, de asemenea, accent pe anumite părţi ale trupului feminin în ideea de a explica spectatorului viziunea sa asupra conceptului de fotografie nud.”, curator Adina Niculae
Dragoş Cristescu vine dintr-o familie în care fotografia este cultivată cu pasiune, tatăl său fiind un fotograf consecvent cu munca sa. Implicarea artistului în numeroase proiecte este evidentă, acesta trecând de la fotografia jurnalistică, documentară, socială, la fotografia de artă. Tehnica de procesare utilizată de Dragoş este cea clasică, acesta lucrând cu imagini raw ( echivalentul negativelor din fotografia pe film), fără a interveni asupra lor.