Nokia vs. Samsung - batalia continua in 2010

Astfel, de la sfarsitul lunii februarie Nokia va comercializa modelul full-touchscreen 5230 cu numai 170 de euro in tarile Uniunii Europene, transformand telefonul intr-unul accesibil mai multor categorii de utilizatori. Analistii estimeaza ca in cazul in care utilizatorii opteaza pentru un abonament, pretul telefonului poate scadea la jumatate sau chiar mai mult.
De asemenea compania finlandeza spera ca tot mai multi clienti fideli ai unor companii precum Samsung sau LG sa opteze pentru modele din gama Nokia. Europenii incearca sa atraga tot mai multi clienti noi prin oferirea de servicii aditionale - precum e-mail gratuit, aplicatii gratuite (sau contra-cost), download de muzica contra cost si altele - acestea fiind disponibile prin portalul Ovi.com lansat anul trecut.
Insa, se pare ca pe aceasi strategie se bazeaza si producatorul sud corean Samsung, care a anuntat ca in 2010 intentioneaza sa-si creasca cota de piata in ceea ce priveste smartphone-urile. "Vrem sa intarim operatiunile diviziei de smartphone-uri, dar nu numai prin tehnologii noi, ci si prin oferirea de continut, aplicatii sau alte servicii", a explicat Shin Jong-kyun, director al dizviziei de telefoane mobile a Samsung, citat de Reuters.
Samsung, care detine in momentul de fata 20% din piata mondiala a telefoanelor mobile, are un procent foarte mic pe segmentul smartphone-uri - 3%. 2010 este un an foarte important pentru Samsung in conditiile in care iPhone-ul a luat un avand foarte mare, iar mobilele cu sistem de operare Android se lanseaza in fiecare luna.
Dincolo de batalia cu Nokia, Samsung va trebui sa fie atent si la LG care si-a anuntat deja intentia de a-si echipa majoritatea mobilelor lansate in 2010 cu sistemul de operare al Google - Android.
Sursa: mobile-news.ro