Kulturhaus - un nou club in centrul Bucurestiului!

8 septembrie 2010
Sâmbata 25 septembrie, între orele 22.00 si 05.00 vom organiza "Kulturhaus Preview Session".

Va fi o seara normala de club, fara nici un eveniment organizat special pentru a "coafa realitatea". Adica nu va fi o petrecere tematica, nici vreun DJ Set cu invitati din exteriorul tarii. Doar o seara normala de club. Pentru a putea întelege corect spiritul Kulturhaus.

Kulturhaus înseamna în limba germana "casa de cultura" si se apropie fonetic de englezeasca "culture house".

Prin urmare, denumirea poate fi citita si reprodusa corect fara prea mari eforturi sau cunost
inte aprofundate în domeniul limbilor straine de catre orice cetatean normal al acestei tari. Denumirea nu poarta în ea nimic peiorativ. Nu este vorba de vreo cladire comunista ce sta sa cada si este amenajata în stilul saptezecist (ramasa asa de pe vremuri apuse), nu este vorba nici despre vreo institutie de cultura "încremenita în proiect", rigida si închistata, ce propune publicului o serie de "manifestari culturale" complet constipate si neschimbate de trecerea anilor. Cu niste "lucratori culturali" ce îsi gasesc de treaba din când în când si cu un director gras si chel, purtând un costum ponosit si pantofi cu talpa de cauciuc, gâfâind la fiecare pas si asudând la fiecare propozitie pe care o emite.

Kulturhaus este un concept extrem de nou si înseamna exact ce ne zice numele. "Casa culturii". Un loc unde manfestarile culturale de orice fel (concerte live, expozitii de fotografie, grafica sau pictura, cenacluri literare, vizionari de filme de arta, teatru experimental, art-performance, arta monumentala, arhitectura, scenografie si teoria costumului, experimente, etc.) sunt la ele acasa. Conceptul este extrem de nou pentru ca modul în care aceste manifestari sunt oferite spre "consum" este nou. Exact ca o revista de arta ce are un layout si o punere în pagina extrem de inovatoare. Desigur ca si o coperta pe masura si pagini glossy. Poate ca lucrurile prezentate în respectiva revista nu sunt noi. Modul de prezentare însa da. Astfel încât rasfoirea ei devine extrem de placuta. Vom fi mândri sa povestim prietenilor ca am citit aceasta revista  si vom avea grija ca la urmatoarea vizita a persoanelor dragi noua sa "uitam" studiat-neglijent revista pe coltul mesei. Caci este deja un "must-have". Revista nu va fi scumpa, caci ea trebuie sa ajunga si în mâinile studentilor, artistilor boemi, bugetarilor actori, sau persoanelor care nu "se descurca". Vom da cu placere "like" paginii de pe Facebook ce poarta denumirea revistei caci profilul nostru nu va avea decât de câstigat la capitolul "imagine" si ceea ce este cel mai important, vom fi tot timpul "la curent" cu noutatiile ce se vehiculeaza "prin zona".

Kulturhaus este un concept "cool". Un loc unde ne ducem pentru a fi la rândul nostru "cool". Vom învata în curând ca pentru a fi "cool" avem nevoie în primul rând de doua lucruri: o atitudine potrivita si un "look" corespunzator. Nu sunt suficiente anumite marci sau croieli de haine. Conteaza si cum le purtam, cum ne vin, cât de siguri pe noi suntem în ele. Apoi conteaza accesoriile. Nu trebuie abuzat. Ci doar gasite cele mai potrivite. Conteaza muzica, conteaza spiritul, conteaza filosofia din spate, conteaza sa fii "din zona" si conteaza atitudinea.

Dupa cum probabil va aduceti aminte, orice "casa de cultura" avea pe vremuri o "discoteca" la parter. Un loc unde duduia muzica (cu nelipsitele "hituri"), unde se consumau bauturile alcoolice si unde se crea o aglomeratie de nedescris si fiecare încerca sa "socializeze" cât mai intens. Ei bine, Kulturhaus dispune si el de nelipsita "discoteca". Fara globurile cu cioburi de oglinzi lipite, si fara "hiturile" vremii. Dar sensul si logica locului ramân aceleasi. În timpurile noastre, exista doar doua feluri de "discoteci", lucru care este valabil oriunde în lumea civilizata. Exista asa numitele locuri "de fite" în care accentul se pune pe rezervarea meselor (caci daca nu ai masa rezervata se cheama ca esti "amarastean"), pe sticlele de bauturi alcoolice si energizantele aferente de pe masa, pe însotitoarele cât mai blonde si despuiate ce danseaza pe o raza de un metru în jurul mesei, pe masina din parcare, pe marcile de haine cât mai la vedere, si desigur pe stilul de dans caracteristic si exista genul de "discoteca" cool, unde se asculta complet alt gen de muzica, unde amenajarea este virata mult spre "junk", unde nu se fac rezervari la mese, unde nu se vând sticlele de alcool "la oferta" cu energizantele, unde nu se poarta marcile de haine la vedere si unde nu conteaza masina pe care ai lasat-o în parcare si nici cantitatea de bani pe care o ai prin buzunare. Unul dintre cele doua genuri defineste si "discoteca" de la subsolul lui Kulturhaus.

Cum orice "casa de cultura" are o sala "de evenimente", dedicata în general concertelor live, ei bine, exista si la Kulturhaus una. Amenajata cu tot ce este necesar în domeniu si un sunet foarte bun, desigur. Capacitatea este cam de 300 de persoane. Alaturi de sala "de evenimente" se mai afla o sala unde îsi gasesc loc în mod regulat expozitii de fotografie sau grafica, o sala unde va veti ciocni de arta monumentala si design de obiect si o sala ce gazduieste manifestari dedicate artei filmului. Toate salile beneficiaza de barurile aferente. Cei ce se plictisesc sa asiste la concertele live din "sala de evenimente" pot pretexta astfel foarte usor ca se duc "sa-si arunce un ochi" prin celelalte sali, fara sa lase impresia ca sunt complet ageamii în "d-ale muzicii".

Kulturhaus are o foarte mare componenta berlineza. Denumirea, cât si conceptul. New York-ezii cât si Berlin-ezii se pricep ca nimeni altii la "coolness" si o fac atât de natural încât nu pot fi banuiti de "facatura". La Berlin s-au inventat "casele de cultura" si s-au rafinat pâna la extrem. Un simplu drum pâna acolo va va convinge. În vara care tocmai a trecut, orasul era invadat în weekend de mii de tineri londonezi dornici sa se distreze si sa se culturalizeze. Nu veneau aici pentru ca bautura era mai ieftina sau pentru ca regulile de conduita erau mai laxe. Doreau sa ia parte la cele mai noi experimente culturale, muzicale si sociale. A devenit un "must-have". Exact în felul în care a început sa devina i-Phone'ul sau i-Pad'ul. Dar cu mult mai multa substanta si nu datorita exclusiv marketingului impecabil din spate. Substanta Berlinului o are si Kulturhaus. Nu este vorba despre un import de concept care sa se aseze ca "nuca-n perete" pe mentalitatea româneasca. Nu este vorba nici despre un capriciu, un lucru necugetat, o toana a vreunuia dintre investitori.

La începutul anilor '90, lânga Cocor, în locul unde functiona celebrul "1001 Articole", s-a deschis un magazin de produse electronice ce se chema "Bucuresti-Berlin". A avut un mare rasunet în acele vremuri. Chestia era ca nici pâna astazi nu a putut nimeni sa înteleaga de ce se chema acel magazin "Bucuresti-Berlin". Caci saracele articole electronice de tipul televizoare sau video-uri nu aveau nici cea mai mica legatura cu Berlinul.
http://www.kulturhaus.ro/ 


comments powered by Disqus


Ne ajutam de "cookies" pe site-ul nostru pentru a ne asigura ca puteti gasi informatia pe care o cautati in cel mai simplu mod.
Continuand, acceptati aceste "cookies". Puteti citi mai multe despre "cookies" si cum functioneaza aici.