Cum a ajuns un "băiat" care căuta fete pe internet să câştige 41 mld $. Povestea Omului anului 2010

20 decembrie 2010
Pentru conectarea a mai mult de jumătate de miliard de oameni şi pentru cartografierea relaţiilor sociale dintre ei, pentru crearea unui nou sistem de schimb al informaţiilor şi pentru felul în care a modificat vieţile noastre, ale tuturor, Mark Elliot Zuckerberg este Omul anului 2010, potrivit revistei Time, informează Gândul.

Imaginaţi-vă o afacere care valorează 41 de miliarde de dolari, aproape cât încasează statul român din taxele şi impozitele plătite de noi toţi în 9 luni de zile. Atât face businessul Facebook, potrivit Bloomberg. Cum a ajuns un băiat care căuta fete pe internet să câştige peste 40 de miliarde de dolari într-o cameră de cămin dintr-un campus universitar? Bună întrebare.

Totul a început cu aproape şapte ani în urmă, în februarie 2004, când Mark Zuckerberg, pe atunci boboc la Harvard, a iniţiat un serviciu web din dormitorul său. Un fel de intranet, numit Thefacebook.com, unde colegii săi să se poată căuta după nume şi fotografii. La bază a stat clasicul catalog cu imagini de tip buletin pe care îl publică an de an şcolile şi liceele americane. Cu ajutorul colegului său de cameră, Dustin Moskovitz, Zuckerberg a răspândit ideea către alte universităţi ca Yale, New York, Stanford sau Columbia.

"Investeam 85 de dolari pe lună şi lucram pe computere închiriate ", avea să povesteasca părintele reţelei într-un interviu. Ulterior, avea să renunţe la Harvard şi, împreună cu Moskovitz şi alţi amici, s-a mutat în Palo Alto, California, unde a transformat o casă modestă în sediul viitoarei companii.

Citeşte mai multe despre Mark Elliot Zuckerberg, părintele reţelei Facebook pe www.gandul.info.


comments powered by Disqus


Ne ajutam de "cookies" pe site-ul nostru pentru a ne asigura ca puteti gasi informatia pe care o cautati in cel mai simplu mod.
Continuand, acceptati aceste "cookies". Puteti citi mai multe despre "cookies" si cum functioneaza aici.